هدف:

 هدف اصلی کمک به کسب حداکثری بازار بین المللی بعنوان دومین صادرکننده بزرگ کاشی سرامیکی تعیین گردیده است که برای محقق شدن این هدف راهبردهای مدنظر است:

مطالعه توسعه حمل و نقل بین المللی

لازمه دست یابی به جایگاه دوم جهانی در صادرات کاشی نیازمند توسعه زیر ساخت های صادرات است در این بین ارتقای وضعیت حمل ونقل از شاخصه های مهم گسترش صادرات می باشد که در قالب تقویت و گسترش شاه راه های جاده ای ، ریلی و دریایی از مهمترین مولفه ها است ، کاستی های موجود در ایران گاهی روند صادرات را با مشکل مواجه می کند؛ مهمترین این کاستی ها از زبان صادرکنندگان ، کمبود واگن های حمل بار قطار ، تاخیر های حمل دریایی و نوسانات قیمتی در حمل جاده ای ذکر شده است ، بر این اساس توسعه زیر ساخت حمل ونقل هدف کلی عجین شده است.

ارتقاء برند و کیفیت تولید منطبق با استاندارد های بین المللی

یکی دیگر از شاخص های با اهمیت در کسب حداکثری بازار بین المللی ارتقاء جایگاه کاشی ایران در تولیدات کاشی وسرامیک است، متاسفانه در سال های اخیر عدم نظارت جدی بر روند صادرات کاشی، در کنار صادرات کالاهای نامرغوب با نام و برند ایران صدمات جبران ناپذیری را در بازارهای صادرات اصلی داشته است ، اجبار اقلیم کردستان عراق بر انجام نظارت بین المللی ، شکایت های اتحادیه صادر کنندگان عراق و نامه انجمن کارفرمایی کارخانجات میبد به سازمان استاندارد و تحقیقات صنعتی مبنی بر نظارت بیشتر خود گواه تخریب اعتبار کاشی ایران در برخی از بازارهای اصلی است ، از این رو ارتقاء کیفیت منطبق با تولیدات جهانی از مهمترین ارکان در تثبیت صادرات کاشی خواهد بود.

ورود به بازارهای جدید 

بازار صادراتی ایران محدود به کشور عراق و تا حدودی بسیار ناچیز به کشورهای آسیای میانه و قفقاز بسنده شده و در برخی از کشور های مستعد به استناد گزارش خوشه صنعتی کاشی و سرامیک و آمار های ارائه شده حتی ورود به بازار انجام نشده که لازمه رسیدن به هدف کلان تعیین شده می باشد.

بازاریابی جهانی 

ورود به بازار ، کسب حداکثری بازار و ماندگاری در بازار نیازمند بازاریابی مناسب بر اساس شرایط بومی هر کشور بوده و عدم مطاله جدی در این راستا موجب خسارات جدی به صادر کنندگان و تولید کنندگان خواهد شد لذا بازاریابی در قالب شرکت های تخصصی صادرات در هر منطقه می تواند زمینه رشد متوازن تولید را به همراه داشته باشد.

تجمیع نمایشگاه های داخلی و جلوگیری از پراکندگی

ویترین بازار ایران در نمایش تولیدات سرامیکی نمایشگاه های این صنعت در داخل کشور است همانطور که اشاره شد تعدد نماشگاه های سرامیک در نقاط مختلف کشور ایران را به یکی از نامناسب ترین برگزار کنندگان نمایشگاهی تبدیل نموده است و تجمیع خرده نمایشگاه های داخلی و تبدیل آن به نمایشگاه های قوی در نقاط تجمع تولید و بازار از اهداف کار گروه خواهد بود.

ایجاد نمایشگاه معتبر بین المللی در حوضه داخلی 

برند نمایشگاهی ایران در صنعت سرمیک برند شناخته شده ای نیست وبازرگانان ترجیح می دهند از محصولات ایرانی در نمایشگاه های خارجی بازدید داشته باشند ، ایجاد حداقل یک نمایشگاه معتبر بیبن المللی در داخل کشور نیز هدفی میانی در شناسایی محصول به بازرگانان بین المللی است.

مشارکت در نمایشگاه های معتبر بین المللی به صورت شبکه ای

نیاز مشارکت در بازار بین الملل پیش از هر چیز معرفی محصول است متاسفانه روند صادرات کاشی ایران به کشور های مبدا از طرق فروش مرزی و بدون بازاریابی صورت گرفته است، عمده دلایل عدم مشارکت در نمایشگاه های بین المللی هزینه بالا و عدم آشنایی با نحوه مشارکت و حضور در نمایشگاه ها است ، لذا حضور مشترک درقالب کنسرسیوم و شبکه می تواند بعنوان یک استراتژی مناسب در افزایش مشارکت بین المللی موثر باشد. 

سایر راهبردهای مدنظر:

  • تاسیس شرکت های تخصصی صادرات به منظور ورود به بازارهای جدید و افزایش سهم بازار بین المللی
  • توانمندسازی شرکت های تولید کننده کاشی و سرامیک در ارتقاء استانداردهای بین المللی
  • تقویت و توسعه سرمایه اجتماعی و افزایش رایزنی های شبکه ای از طریق نهادهای صنفی

 

خدمات قابل ارائه در رصد خانه بازار:

  • مطالعه روند تغییرات بازارهای جهانی
  • مطالعه  و شناسایی بازارهای جدید هدف صادرات
  • مدیریت راه­اندازی کنسرسیوم های صادراتی در بازارها هدف
  • معماری برند محصولاتی سرامیکی
  • اجرا پروژه­ها و بسترسازی برای فروش تحت لایسنس
  • بسترسازی ایجاد شرکت­های مدیریت صادراتی خاص بازارهای صادراتی جدید
  • دسته بندی بازارهای صادراتی براساس کیفیت محصولات به منظور حفظ و احیای برند ایرانی
  • ایجاد فضای جدید کسب و کار و سرمایه گذاری در سرامیک­ های جدید
  • مشاوره­های تخصصی در حوزه مدیریت بازار، تبلیغات و برندسازی
  • طراحی استاندارد و اعتبارنامه صادراتی
  • اجرای پروژه­های پژوهشی مربوط به بازرگانی و توسعه بازار محصولات و فناوری­ های مرتبط با صنعت سرامیک.
  • ارزشگذاری فناوری محصولات و خدمات در صنعت سرامیک.
  • ثبت پتنت فناوری تولید و علائم تجاری در صنعت سرامیک

  • دفتر مركزي: یزد، خیابان مطهری، پارک علم و فناوری، پردیس فناوری اطلاعات، واحد 101
  • آزمايشگاه: يزد، بلوار دانشجو، سه راه تعاون، مجتمع ادارات پارك علم و فناوري يزد- پرديس زيست فناوري و سيستمهاي پيشرفته - مجموعه آزمايشگاه سراميك
  • 035-37260108
  • 035-37260109
  • info@ictdc.com
نماد اعتماد الکترونیکی